30.1.12

[Dias de] 48 [horas] hour days



"We do more before 9:00 than most people do all day."

This phrase is very true for me, given that I've lived it. In army my days sometimes seemed to last 48 hours. Seriously. Why? I rose early, and before 9 i had really done much. Now, what if we apply this to our spiritual life?

"The early morning often found Him in some secluded place, meditating, searching the Scriptures, or in prayer. With the voice of singing He welcomed the morning light. With songs of thanksgiving He cheered His hours of labor and brought heaven"s gladness to the toilworn and disheartened."

"The early morning often found Him." Dawn. This reminds me of another phrase: "sunrise is an extraordinary spectacle, and most people are asleep."

This is serious. I've been sleeping most of my life and still I complain that my days are not productive.

Food for thought.

"Fazemos mais antes das 09:00 do que a maioria das pessoas fazem todo o dia."

Esta frase é muito verdadeira para mim, tendo em conta que já a vivi. No exercito os meus dias as vezes pareciam durar 48 horas. A serio. Porque? Levantava-me cedo, e antes das 9 já tinha realmente feito muita coisa. Agora, e se aplicar-mos isso à nossa vida espiritual?

"O alvorecer encontrava-O muitas vezes em algum lugar retirado, meditando, examinando as Escrituras, ou em oração. Com cânticos saudava a luz matinal. Com hinos de gratidão alegrava Suas horas de labor, e levava a alegria celeste ao cansado e ao abatido." A Ciência do Bom Viver, Página 52

"O alvorecer encontrava-O." Alvorecer. Isso lembra-me outra frase: "o nascer do sol é um espetaculo extraordinario, e maior parte das pessoas esta a dormir."

Isto é serio. Ando a dormir a maior parte da minha vida e ainda me queixo que os meus dias não são produtivos.

Matéria para reflexão.